Sirdølen avis

» Til Sirdal
 » Tonstad IL

I-huset as

[ Skriv innlegg! ]  [ Tips noen om denne saken! ]  [ Utskriftsvennlig versjon! ]
Opprettet: Kl. 13:46:06 30.01.08

Om 100 år er allting gløymt - men ikkje dialektane

Foto: Oddvar Tjomlid
Margit Ims (til venstre) og Signe Laake i full sving med å intervjue Gunn Iren Josdal. Fire informantar, i ulike aldersgrupper, blir intervjua på kvar av stadene det blir føretatt dialektprøvar.
Foto: Oddvar Tjomlid

ARTIKKELTYPER
» Samfunn

Om 100 år er allting gløymt, blir det sagt. Men det gjeld ikkje for dialektane. Sjølv Sirdalsdialekten er nå foreviga for alltid. Nyleg var to personar frå Universitetet i Oslo i Dalstroka Innafor for å sikre seg dialektprøvar. I Sidal skulle fire utvalde personar, av ulike årsmodellar, presentere si språkdrakt. Med eller utan skarre-r.

av Oddvar Tjomlid

-Talemålsmaterialet me samlar inn, skal brukast til å lage eit spennande forskningsverktøy der språkforskarar i Noreg, Norden og verda for øvrig, kan forske på dialektar i ein database som me skal byggje opp. Databasen blir tilgjengeleg via Internett, der ein også kan finne lyd og bilete av orda ein søkjer på, opplyser Kristin Hagen ved Tekstlaboratoriet ved Universitetet i Oslo.

Då me møtte dialektprøve-takarane, var dei ivrig opptatt med å lytte til Sirdalsjenta Gunn Iren Josdal. Formannskapssalen var tatt i bruk til formålet, der både lyd og bilete blei tatt opp.

-Me har fått hjelp av Sirdalsferie til å plukke ut fire informantar i Sirdal. Tidlegare i dag har me vore lenger oppe i dalen for å ta opptak av nokre eldre personar, fortel Signe Laake, som saman med Margit Ims skal sikre dialektprøvane i Agder. Laake er fulltidstilsett som vitskapleg assistent, medan Ims er engasjert i ein mindre stillingsprosent. Ho gjennomfører studier ved sida av deltidsstillinga i dialektprosjektet. I Agder skal det sikrast dialektprøvar frå Vennesla, Evje, Åseral, Valle, Lyngdal, Sirdal, Vegårshei, Landvik og Kristiansand.

Heile norden

Forskergrupper frå i alt ni nordiske universitet samarbeidar om prosjektet “Nordisk dialektsyntaks" der talemålsmateriale blir samla inn frå målepunkt jamnt fordelt over heile det nordiske språkområdet, frå finlandssvensk i aust til islandsk i vest, frå jysk i sør til nordnorsk i nord. I Noreg skal 50 målepunkt og 200 informantar besøkjast. Ni av desse stadene ligg i Vest-Agder.

-Me har ansvaret for intervjua i Sør-Noreg. Når me kjem attende til Oslo gjennomgår me materialet før det blir samla i databasen. Dette arbeidet kan vere med på å lage nye dialektgrenser, meiner Signe Laake.

SKRIV ET INNLEGG TIL DENNE ARTIKKELEN
Du må fylle ut alle felt nedenfor for å poste et innlegg.
Redaksjonen forbeholder seg retten til å slette uønskede innlegg.

Fornavn:

Etternavn:

Din e-postadresse:

Tittel:

Melding:

CAPTCHA image Vennligst skriv inn bokstavene du ser på bildet: